Programimng

مطالبی از آموخته های من

Programimng

مطالبی از آموخته های من

نحوه Attach کردن DataBase به Sql Server با استفاده از sqlcmd

برای اتچ کردن دیتابیس به Sql Server ابتدا یک  فایل sql  میسازیم (یک فایل NotePad ایجاد میکنیم با پسوند Sql ذخیره میکنیم .) و دستورات زیر را داخلش مینویسیم :

USE Master
Go
CREATE DATABASE databaseName ON
(FILENAME =' C:\ آدرس فایل \mdffilename.MDF'),
(FILENAME =' C:\ آدرس فایل \logfilename.LDF ')
FOR ATTACH;
GO

سپس یک فایل BATCH ایجاد میکنیم و دستور زیر را داخلش مینویسیم و با یک اسمی ذخیره میکنیم :

sqlcmd -S  ServerName\InstanceName   - i آدرس فایل Sql ساخته شده در بالا 


با اجرای فایل bat دیتابیس به Sql Server مورد نظر Attach میشود . 
  • Ebrahimpour

نظرات  (۲)


سلام.ممنون از وبلاگ مفیدت.
چطوری باید batch کنیم؟؟

پاسخ:
سلام دوست عزیز
اگر منظورتون نحوه درست کردن فایل batch هستش که یک فایل نوت پد باز میکنی اون خط مورد نظر رو توش مینویسی موقع سیو کردن پسوند فایل رو  bat  میزارین به جای txt  .
  • احمد تاج بخش
  • سلام
    خوشحالم به جمع وبلاگ نویسان پیوستید.
     البته من مدتی هست دغدغه ها این اجازه رو به من نمی دهد که وبلاگمو به روز کنم امیدوارم شما اینجوری نباشید با انرژی تمام ادامه بدهید ....در زمینه بانک اطلاعاتی سوالی بود درخدمتم 
    موفق باشید
    پاسخ:
    سلام .
    امیدوارم که بتونم مطالب مفیدی رو قرار بدم ...
    ممنون که سر زدین ..
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی